۱۳۸۸ شهریور ۳, سه‌شنبه

ديروز و امروز در ايفلاي 2009

ديروز بعد از مراسم بازگشايي كنفرانس در بخش جديدي شركت كردم. در واقع نشست دوستانه‌اي براي معرفي بعضي از بخش‌هاي ايفلا بود كه مباحث جدي در آن‌ها مطرح نمي‌شد. "ايفلا صداي كتابداران است"، به عنوان شعار ايفلاي 2009 اعلام شد. بعد از آن در نمايشگاهي شركت كردم كه در آن ناشران محصولات خود را معرفي مي‌كردند.

امروز، 24 آگوست، بر اساس جدول برنامه‌‌مان، در دموي ابسكو شركت كردم كه شركت‌كنندگان سوال‌هاي خود را درباره اين پايگاه اطلاعاتي مي‌پرسيدند و من هم صحبت طولاني با مدير فروش آن داشتم. به عقيده من بازديد از نمايشگاه‌ مهمترين بخش حضور ما در ايفلاست. خط‌مشي و يا رويه نمايه‌سازي آن‌ها براي نمايه‌سازي مجله ما (فصلنامه علوم و فناوري اطلاعات) با استفاده از اين پايگاه‌‌ها يكي از سوالات من بود. درباره ابزارها، خط مشي و هزينه خدمات پايگاه‌هاي اطلاعاتي از مسوولان آن‌ها سوالاتي پرسيده مي‌شد.

همچنين من در دو بخش شركت كردم: دسترسي آزاد و حق مولف كه اولين مورد براي من خيلي مفيد و دومين آن خيلي تخصصي بود كه كارشناسان گوگل، موضوعات جديدي را به آن مي‌افزودند و آن را غني مي‌كردند.

هیچ نظری موجود نیست: