۱۳۸۹ تیر ۲۳, چهارشنبه

تنوع برنامه‌ها و فعاليت‌هاي ايفلاي 2010-دشواري برنامه‌ريزي

ديروز با آقاي جلالي‌منش و خانم حاجي‌عزيزي براي مشخص كردن بخش‌هايي از ايفلا كه حضور و مشاركت در آنها مي‌تواند به‌صورت بالقوه براي پژوهشگاه مفيد باشد،‌ صحبت كرديم. خانم حاجي‌عزيزي با توجه به تجربه‌ي سال گذشته‌ي خود از كم و كيف نشست‌هاي بخش‌هاي مختلف ايفلا،‌ارائه‌ي مقاله‌ها، گفت‌و‌گوهاي حاشيه‌اي ايفلا، نمايشگاه‌ و ... برايمان گفتند، انتقال تجربه‌هايي كه براي من خيلي مفيد بود و كمكم كرد تا حدي تصوير گنگ و محوي كه از گردهم‌آيي سالانه‌ي ايفلا از زير و رو كردن پايگاه‌وب آن به دست آورده بودم، تا حدي روشن شود. از نظر خانم حاجي‌عزيزي مفيدترين بخش اين گردهم‌آيي حرفه‌اي، البته در راستاي هدف‌ها و برنامه‌هاي پژوهشگاه، مي‌تواند نمايشگاه‌ باشد زيرا به شناسايي شركت‌هاي فعال در حوزه‌هاي مرتبط با كار پژوهشگاه و برقراري ارتباط با اين شركت‌ها و آشنايي با آخرين دستاوردهاي فني در حوزه‌هاي يادشده كمك مي‌كند.

توضيح اينكه ايفلا يك هم‌كاري دو جانبه با بسياري از شركت‌هاي فعال در حوزه‌‌هايي چون اطلاع رساني، خدمات‌ كتابخانه‌اي، فناوري‌هاي نوين اطلاعاتي و ... دارد. آن‌طور كه در پايگاه‌وب ايفلا آمده، اين فدراسيون بين‌المللي اجازه‌ي معرفي خدمات و محصولات اين شركت‌ها را به اعضايش و به حاضران در گردهم‌آيي‌هايش مي‌دهد و در مقابل از حمايت‌هاي اين شركت‌ها بهره مي‌برد. فهرست موقتي شركت‌هاي حاضر در نمايشگاه امسال ايفلا در پايگاه اين فدراسيون آمده است.

در ادامه‌ي نشست، اندكي به برنامه‌ي‌ زمان‌بندي‌اي پرداختيم كه پيش‌تر من و آقاي جلالي‌منش هريك جداگانه بر آن كار كرده بوديم. برنامه‌‌هاي گردهم‌آيي تقريبا يك‌هفته‌اي ايفلا بسيار فشرده و متنوع است، نشست‌هايي كه در آنها مقاله‌هاي علمي و حرفه‌اي ارائه مي‌شود، نشست كميته‌هاي ايفلا، گروه‌هاي مباحثه وكارگروه‌ها، بخش ارائه‌ي پوستر، برنامه‌ي بازديد از كتابخانه‌هاي شهر گوتنبرگ، نمايشگاه،‌برنامه‌هاي فرهنگي در حاشيه‌ي همايش و .... تنوع و فشردگي برنامه‌ها و هم‌پوشاني زماني برخي برنامه‌ها و فعاليت‌ها، تصميم‌گيري براي مشخص كردن بخش‌هاي مرتبط با پژوهشگاه و برنامه‌ريزي دقيق از پيش از كنفرانس را دشوار مي‌كند. در تعطيلات هفته‌ي جاري تمام مدت در حال بررسي پايگاه‌وب ايفلا و برنامه‌ها و فعاليت‌هاي آن بوده‌ام، پيشنهادهاي خودم و آقاي جلالي‌منش را دوباره بررسي كرده‌ام تا بتوانم بين آنچه در ذهنم هست و هدف‌ها و برنامه‌هاي پژوهشگاه و آنچه در عمل در گردهم‌آيي ايفلا رخ مي‌دهد، هماهنگي برقرار كنم.


هیچ نظری موجود نیست: