۱۳۸۹ شهریور ۲۹, دوشنبه

گزارش ايرانيان حاضر در ايفلا 2010 در نشست انجمن كتابداري و اطلاع‌رساني

روز چهارشنبه‌ي هفته‌ي پيش براي ارائه‌ي گزارشي از تجربيات شركت در كنفرانس ايفلا به نشست ماهانه‌ي انجمن اطلاع‌رساني و كتابداري رفتم. در اين نشست به همراه چند تن از ايرانيان شركت‌كننده در ايفلاي 2010 از تجربه‌ها و مشاهده‌هاي خود از كنفرانس گفتيم. يك گزارش تصويري و يك متن براي صحبت‌هايم آماده كرده بودم كه البته وقت نشد كامل ارائه بدهم. آقاي مهندس جلالي‌منش هم حضور داشتند و پيشنهاد تشكيل كارگروهي مشورتي از شركت‌كنندگان ايراني در ايفلا و سازمان‌ها و انجمن‌هاي درگير را دادند با هدف رسيدن به يك جمع‌بندي براي نحوه حضور ايران در ايفلاهاي بعدي و بيشتر بهره بردن از امكانات فدراسيون.
نشست به نظرم مي‌توانست بهتر و جدي‌تر باشد و در آن تصميم‌هايي براي حضور ايران در كنفرانس‌هاي بعدي با توجه به تجربيات حاضران ايراني امسال گرفته شود. اما بيشتر در قالب ازائه‌ يك گزارش مختصر محدود ماند.
گزارشي از نشست در پايگاه تحليلي خبري كتابداري و اطلاع‌رساني ايران درج شده، هرچند به نظرم اصول خبرنويسي در اين گزارش رعايت نشده، مطالب ارائه‌شده اصلي و فرعي نشده و برجسته‌سازي انجام نشده، نقل‌قول‌نويسي درست رعايت نشده و ... اما خوب نگاهي انداختن به آن بي‌فايده نيست.
گزارش كامل شركت در كنفرانس را وقتي به تاييد مديريت محترم روابط عمومي پژوهشگاه رسيد، در وبلاگ خواهم گذاشت. از كنفرانس خيلي گذاشته اما هنوز دارم مشاهده‌ها و تجربه‌هايم را مرور مي‌كنم.

هیچ نظری موجود نیست: